Strona główna Zdrowie i sport Kilka uwag odnośnie zdrowego odżywiania

Kilka uwag odnośnie zdrowego odżywiania

82
PODZIEL SIĘ

Interesuje Cię temat diet i zdrowego odżywiania? Zapewne tak, skoro wszedłeś na naszą stronę!

W niniejszej odsłonie porad żywieniowych chcielibyśmy zaznajomić Cię z kilkoma pojęciami z zakresu dietetyki. Rozsiądź się wygodnie i weź głęboki oddech – zaczynamy wykład!

Pierwsze z omawianych dzisiaj pojęć to „okno żywienione”. Jest to czas pomiędzy ostatnim wieczornym posiłkiem a pierwszym posiłkiem, który zjesz następnego dnia. Noc to okres tak zwanej „głodówki”, podczas gdy okres pomiędzy śniadaniem i kolacją to czas tak zwanego „jedzenia”. Jeśli śniadanie jesz o godzinie 8:00, a kolację o godzinie 20:00, to okres jedzenia trwa 12 godzin, a okres „głodówki” 8 godzin. Dieta, w której kluczowe znaczenie ma restrykcyjne przestrzeganie tego 8-godzinnego okresu głodówki nocą, to tak zwana „dieta 8 godzinna”.

W ten sposób dochodzimy do następnego pojęcia, które chcielibyśmy dzisiaj omówić, a więc właśnie „diety 8 godzinnej”. Inna nazwa, pod którą można odnaleźć tę dietę w Internecie i w podręcznikach o zdrowym odżywianiu, to „dieta okienkowa„.

Idea jest taka sama, czyli ścisłe przestrzeganie okresu nocnego postu. Zwolennicy diety okienkowej (8 godzinnej) twierdzą, że dzięki niej bez zbędnych wyrzeczeń można zachować szczupłą sylwetkę. Czy tak jest naprawdę? Wypróbuj tę dietę, a przekonasz się sam!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here